Provedba radionica „Židovski Osijek“ u školama 02.11.2020.
U sklopu projekta „Židovski Osijek“ 12 nastavnika osnovnih i srednjih škola s područja Osječko-baranjske županije, imali su prilike tijekom ljeta sudjelovati na edukaciji na kojoj su predstavljene nove metode podučavanja o holokaustu.
Te iste metode nastavnici su primijenili tijekom nastave u listopadu u svojim razredima, gdje su na različite načine i pristupe proveli različite radionice u skladu s potrebama i interesima njihovih učenika. Tako je primjerice u nastavnica Jelica Kordić iz Ugostiteljsko-turističke škole iz Osijeka održala dvije radionice „Počinitelji i promatrači „ i „ Židovstvo“ te je sa svojim razredom virtualno posjetila Muzej osobnih priča. Nastavnice povijesti Jelena Vidaković i Dragana Jurilj Prgomet iz Druge srednje škole Beli Manastir u sklopu sata povijesti održale su četiri različite radionice za svoje učenike: „Židovstvo /Judaizam“, „Drugi svjetski rat i holokaust“, „Pesah radionicu“, „Pravednici među narodima“.
A dojmove učenika su podijelili nastavnici iz Tehničke škole i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića koji su ujedno uveli inovativnu metodu korištenja aplikacije Actionbound u kojoj su digitalizirali sadržaj edukacijske rute Židovski Osijek.
“Najviše me iznenadilo prikazivanje holokausta i ostalih priča pomoću svjedočanstva ljudi koji žive u našem gradu…”
“Naučila sam što su pravednici među narodima, kako i zašto dobivaju tu ulogu i tko tu ulogu dodjeljuje.”
“Dojmili su me načini na koje su ljudi pomagali jedni drugima, kako su se žrtvovali za druge osobe.”
Projekt „Židovski Osijek“ provodimo u suradnji sa Židovskom općinom Osijek, a financira ga Veleposlanstvo SAD-a u Hrvatskoj. Glavni cilj projekta je edukacija nastavnika koji kroz nove metodologije, na iskustveni način uče i usvajaju nove alate kako voditi i podučavati učenike o temama holokausta i stradanjima Židova, kao i drugim teškim temama s kojima se susreću u nastavi. Također, projekt je fokusiran na lokalnu povijest koja se pokazuje kao važan resurs za nove oblike podučavanja, pogotovo ako osvijestimo da holokaust i stradanja osječkih Židova koja su se dešavala u našim gradovima, nisu tek priče iz udžbenika.
Osim toga, edukacija o holokaustu i teškim temama može biti moćno oruđe za promjenu stavova i razbijanje predrasuda i usvojenih stereotipa među djecom i mladima te za razvijanje osviještenog, kritički nastrojenog, aktivnog mladog građanina.