UTOPIJA – Upoznavanje, Tumačenje, Otpuštanje, Prihvaćanje i Izražavanje emociJA 14.04.2025.
Ovoga vikenda završena je i posljednja edukacija u sklopu projekta UTOPIJA koji je kroz pet ključnih koraka – Upoznavanje, Tumačenje, Otpuštanje, Prihvaćanje i Izražavanje emociJA – pokušao ponuditi alate i tehnike za poticanje osobnog rasta, emocionalne pismenosti te izražavanja sebe i svojih emocija.
Kako bismo što bolje osvijestili potrebe učenica i učenika, proveli smo inicijalnu evaluaciju iz koje smo uočili kako bi im bilo iznimno korisno da nauče tehnike samoregulacije, odnosno tehnike smirivanja. Također, većina njih izrazila je želju za usvajanjem načina kontrole emocija, posebice ljutnje, a popriličan broj njih istaknuo je kako bi voljeli znati pravilno prepoznati i izraziti svoje emocije. Još jedan od učestalijih odgovora bila je i potreba za usvajanjem načina nošenja s niskim raspoloženjem. Na temelju odgovora iz inicijalne evaluacije trudili smo se uključiti u edukaciju one sadržaje za koje smatramo da bi mogli pomoći u postizanju ovih ciljeva, posebno kada je riječ o nošenju s emocijama.
Na tragu svega toga održane su četiri edukacije – edukacija iz muzikoterapije, edukacija iz ART terapije, kao i terapije pokretom i plesom te somatskih praksi.
Prvu edukaciju vodila je Tena Duran koja je našim učiteljicama iz devet partnerskih škola pokušala približiti kako koristiti elemente muzikoterapije u svojim učionicama. Drugu edukaciju vodila je Jelena Kovačević iz područja ART terapije te je unutar te radionice pokušala kroz boje, oblike i kreativne procese prikazati kako umjetničko izražavanje može pomoći učenicama i učenicima u razvijanju mentalne higijene. Treću edukaciju pod nazivom Primjena elemenata terapije pokretom i plesom u radu s učenicama i učenicima te četvrtu edukaciju pod nazivom Primjena elemenata somatskih praksi vodila je naša Valentina Tomić. Na objema edukacijama sudionice su imale priliku povezati se sa sobom i drugima kroz pokrete, svjesno kretanje i oslobađajući ples. Fokus je bio na usporavanju i stvaranju prostora za opuštanje i (samo)refleksiju. Nakon te edukacije sudionice su uvidjele da pokret može biti alat za povezivanje sa svojim unutarnjim svijetom, kao i svijetom drugih.
Kao zajednički zaključak svih edukacija izdvojili smo da umjetnost nije samo stvar estetike – ona je i snažan način komunikacije s našim unutarnjim svijetom te da pruža korisne alate za poticanje kreativnog izražavanja emocija kao ključne sastavnice mentalne higijene. Vjerujemo da nakon edukacija iz ART terapije, muzikoterapije, somatskih praksi te terapije pokretom i plesom sve učiteljice odlaze s inspiracijom, vrijednim alatima i znanjima te predivnim iskustvima za rad s učenicama i učenicima.
U sklopu projekta važno je još istaknuti i brojku od 229 učenika i učenica koji su bili uključeni u ovaj projekt. Osim što su stekli vrijedne alate za upoznavanje, tumačenje, otpuštanje, prihvaćanje i izražavanje emocija, imat će priliku provesti i konkretne akcije u zajednici s ciljem podizanja svijesti o važnosti mentalnog zdravlja. A cjelokupni proces zaokružit ćemo završnim susretom učiteljica te učenica i učenika u bioekloškom edukacijskom centru Otočki virovi.
Projekt je financiran sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.